Thursday, April 09, 2009

Handphone {telipon bimbit}hu hu

Hand phones I ever have- few years back, I have my own history about hand phone. These are all about pathetic stories. Good side and bad side of me. Thanks for the technology but sorry for me for –have to get through all these trouble.


Once upon a time, 2002 ago, I got my very-da-first hand phone, It was Motorola… given by my
aunt – I think it is because – dapat masuk Uni at that time- TQ so muchhyyiee. But after using that for almost 3 weeks, bateri ada masalah pulak …and then tukar pulak lain.

This time my uncle buy me a new set (Last time, the hand phone was second hand set) it was Nokia 3310. This HP was quite famous that time. Basic function, small and very tahan lasak. Jatuh dari tinggkat 3 pun still ok. This time, tak rosak tapi kena curik!! S*!+ to those who – pick-up-my-hand-phone-purak2-ternampak-terus-ambil!! I am sure God already turunkan bala kepada si pencurik!! I still remember the bad damn thing happened around 6pm @ Bus on the way from KK to Campus. Here that goes!!..

Lucky me my sis buy me a new one. Still the same set Nok 3310. This time I lost it during exam week. It was sunny day, wind blow gently!! I and my other 3 friends were having lunch-before-exam-GIS 1- tak tau mana silap nya, sy dengan clumsy nya telah tertinggal HP dlm café, sbb tergesa2. Time tue bus sampai, takut lambat sampai campus punya pasal. Masa mo sampai pintu café baru perasan. Café tue besar mcm dewan..sekali toleh, udah lesap. Sy ada suspect sapa yg ambi tapi tada bukti. Budak Seni Blok A!! Jaga Ko!! Hp yg ke-4..sy beli sendiri. Mum ckp..terlalu clumsy—baik guna fon awam…junjung p mana2. Besar-tada sapa yg mo amik!!huhu

Motorola. Suka lah HP ni. Kecik.Tapi sekali jatuh—speaker rosak. Pula masa tue, TM Touch (sekarang Celcom) bole buat 3 saat..buat lama2 bole “sangkut” line sampai 2-3 jam. This time…woahhh heaven!! Speaker rosak, camana mo buat 3 saat kan!!, sy trade in di Sinsurans. Beli pulak yg ini.


Masa ni uda 2005. Nokia 6020.
Ni tak ada masalah. Tapi mana ahh HP ni. Lupa pulak apa yg jadi ngan Hp ni.!! Tapi yg pasti kakak yg guna. Lepas tue, lesap!!Bf dia yg skrg jadi suami dia yg guna sampai tak ada cerita!! Sebab masa ni, Lai jual HP dia RM480, Nokia 6020. Sampai sekarang guna. Lama gila!!Hp ni ada nilai sejarah bagi sy. Ha ha..even org semua uda guna yg high tect tapi sy masih guna ni. Basic function ja. Tak kesah. Now my Hp’s battery jd –no-so-good!!

I am aiming for:..maybe..not sure yet-almaklumlah sy ni suka tukar2 minat. X latest pun no hal, asal suka!!biar org ckp soo yesterday..peduli lah kan :D

Sony Ericsson Z 610i
• Small and slim 3G phone
• Attractive
• Compatible for business use
• Easy to use
• One click publishing media to the Web.etc..

{Me and my handpone ~We belong together~:D }
p/s:
Ada sesiapa yg tinggal sekitar KK tau mana kedai jual part samsung yg murah?






No comments: